Het Caendorp Heiloo
Heiloo is een van de groenste gemeentes van Europa. Neem het Heilooërbos: een prachtig landgoed met mooie wandelroutes en de bekende Kattenberg. Dit dorp is de perfecte woonlocatie voor liefhebbers van groen. Toen we de opdracht kregen om een bungalowpark te transformeren naar een nieuwe woonwijk waren direct enthousiast! We zijn dan ook voortvarend te werk gegaan.
De ontwikkeling
Een hoogwaardige en groene wijk ontwikkelen waarbij de sfeer van een vakantiepark behouden blijft. Dat is de opdracht. In het buitengebied van Heiloo -op een van de groenste plekken van het dorp- ontwikkelen is topsport! Als ontwikkelaar ga je natuurlijk voor een plan dat aantrekkelijk en haalbaar is. Maar de businesscase moet ook rendabel zijn. Samen met de architecten van HOOPE & PLEVIER en bouwbedrijf K_Dekker hebben we de lat flink hoog gelegd. Op een relatief klein park moet ontzettend veel gebeuren: woningbouw, groen en infrastructuur, waterbergingen en energienetwerken. Uiteraard binnen strenge eisen als het gaat om duurzame inpasbaarheid en omgevings-effecten. Dit maakt dat je talloze stappen moet zetten om tot een geaccepteerd en maakbaar project te komen.
De online woningconfigurator
Voor deze ontwikkeling zijn we d.m.v. een interactieve campagnewebsite vroeg begonnen met het betrekken van potentiële kopers. Deze kopers hebben middels onze gebruiksvriendelijke online woningconfigurator zelf hun droomwoning kunnen samenstellen. Zo vergaarden we al in het ontwikkeltraject waardevolle informatie die we gebruiken voor de afwerking van de woningen. Wat zijn de gewenste aantallen vierkante meters? Welke prijsklasse wordt het vaakst geselecteerd? Maar ook: welk meerwerk is relevant?
Online leads verzamelen
Ook voor het vergaren van waardevolle leads zetten we onze woningconfigurator in. Geïnteresseerden die de configurator hebben doorlopen, worden online gevolgd. Hoe vaak bezoekt de lead de campagnewebsite? Welke interacties zijn er? Wordt er gereageerd op nieuwsbrieven en social media-campagnes? Van oriëntatiefase tot aan de koop blijven we de geïnteresseerden volgen. En alle contactmomenten worden in het CRM-systeem vastgelegd.