Skip to main content

De vastgoedwereld staat voor een digitale revolutie (wordt er gezegd), en wij proberen vooraan in die achtbaan te zitten! Met behulp van verschillende AI tools proberen we processen te optimaliseren, betere beslissingen te maken en creëren we mooiere content voor de verschillende campagnes. Hier delen we 5 voorbeelden van hoe wij dit jaar AI hebben ingezet binnen onze organisatie. Na een jaar testen, aanmodderen, maar ook telkens weer te innoveren door het invoeren van betere prompts, kunnen we nu concluderen dat we echt wat hebben aan de AI tools van Chat gpt, Canva en Claude.

 

  1. Aantrekkelijke Funda-advertenties schrijven met ChatGPT en Claude

Het schrijven van pakkende advertenties kan tijdrovend zijn. Daarom gebruiken wij ChatGPT en Claude om aantrekkelijke en overtuigende teksten te genereren voor Fundapromoties en social media campagnes. Vaak zijn de eerste resultaten iets te generiek en niet aantrekkelijk genoeg, maar door Chat gpt en Claude te combineren en natuurlijk je eigen aanvullingen toe te voegen, krijgen we steeds betere teksten die perfect zijn afgestemd op de doelgroep.

 

  1. Gebiedsanalyses en klantonderzoek met AI

Door vastgoeddata te combineren met de mogelijkheden van ChatGPT, creëren we uitgebreide gebiedsanalyses. We analyseren markttrends en identificeren potentiële huurders op basis van demografische gegevens, looptijd huurcontracten en lokale statistieken. Dit helpt ons aan rijk gevulde leadlijsten die we gebruiken om potentiële huurders direct te benaderen.

 

  1. Social media campagnes en brochures via Canva

Sociale media advertising en mooie online brochures spelen bij ons een cruciale rol. Met Canva maken we professionele content die indruk maakt. Of het nu gaat om een visueel aantrekkelijke social media post, een informatieve objectbrochure, of zelfs Virtual Staging voor leegstaande panden: Canva heeft ons dit jaar geholpen met sneller werken en steeds persoonlijkere voorstellen te maken.

 

  1. Virtual Staging met AI

Lege ruimtes verkopen minder goed. Daarom gebruiken we AI voor Virtual Staging: het digitaal inrichten van ruimtes. Dit zorgt voor aantrekkelijke, realistische beelden die kopers inspireren en sneller tot actie aanzetten. Het resultaat? Meer bezichtigingen en hogere conversies.

  1. Data-gedreven besluitvorming

Bij het ontwikkelen en managen van vastgoedprojecten vertrouwen we steeds meer op data-analyses via AI. Of het nu gaat om het voorspellen van marktdynamieken of het inschatten van huurrendementen, door onze Excel berekeningen te combineren met AI krijgen we een nog beter inzicht in de mogelijkheden en de uitdagingen van een project.

Onze reis met AI is nog maar net begonnen, en de mogelijkheden blijven zich uitbreiden. Doordat we steeds meer mogelijkheden vinden om ons CRM systeem en marketing kanalen te koppelen aan AI tools, verwachten we dat we volgend jaar een blog kunnen schrijven met 10 extra toepassingen voor AI in de vastgoedsector.

 

Auteur: Joost Botman

Leave a Reply